Tuesday, October 5, 2010

Cukuplah Rapuan. Bangun!!!

Bismillahirrahmanirrahim..

Alhamdulillah, selepas puas merapu pagi semalam, Allah beri aku peluang untuk terus ke kelas, walaupun hakikatnya dalam hati, rasa nak keluar sangat-sangat..huhu..

Dan alhamdulillah sangat-sangat, petang tu, diberi kesempatan lagi sekali ikuti kuliah Sirah Ustaz Syaari. Terima kasih pada Intan, Umairah, dan Asma yang sebenarnya kalian adalah penguat aku untuk terus ke kuliah. Terima kasih semua..=)

Dan lagi sekali alhamdulillah, Syukur pada Allah, kuliah ustaz Syaari petang tu betul-betul 'kena toink' pada batang hidung aku..nasib baik tak sakit.

Ustaz Syaari membri ulasan ciri-ciri kepimpinan yang ada pada Muhammad b. Murad a.k.a Al-Fateh ini. Sangat hebat, Subhanallah.. IQ yang tinggi dari segi pengetahuan agama dan sains, SQ yang kuat, sentiasa bergantung dan berharap pada Allah, dan menjaga ibadahnya meskipun sibuk.. dan tidak kurang EQ Al-Fateh ini yang sentiasa seimbang. Inilah ciri0ciri yang harus ada pada semua mahasiswa muslim sekarang.

IQ yang tinggi, EQ yang stabil, dan SQ yang mantap. Ketiga-tiga ini akan menjadikan individu itu sentiasa bekerja dan bekerja.

jadi ainul, jangan selalu ponteng kelas eh!! Kata ustz, CGPA kita menunjukkan ilmu yang kita ada..huu..
dan ainul, tak boleh selalu merapu sangat...be serious.. and use your brain critically..
dan jangan terlalu mengikut emosi..

oh..bolehkah aku? YAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!

Anda akan tolong saya!

3 comments:

رقية بنت محمد يوسف said...

Ainul...jom kita bangun ....jgn biar emosi menganggu.....

Anonymous said...

lets be like Al-Fateh! :D

ainul pasti boleh, kite semua pasti boleh! hoyeehhh! smgt2 lagi2 ke kelas jahili.. huu :P

INTAN

Cik Cumi said...

hoyeh!!!

chayok2 jahili!!!.huhu...

terima kasih rokiah, intan...