Monday, October 4, 2010

Rapuan 1

Bismillahirrahmanirrahim..

Tak tau nak merapu apa hari ini. Tapi yang pasti, rasa macam dah nampak simptom-simptom tak betul..huhu

Mesti ada kaitan dengan hati ni. Hati tak ikhlas. Tak  bersih. Tak redha. Tak kuat.

Ya Allah, kuatkan kau, Aku tak mahu tersungkur lagi. Dah penat rasanya..

Cuba untuk tahan, but sometimes, ter'kiok' jgak..

Aku kagum dengan beberapa sahabat aku yang terlalu menjaga soal hatinya. Jaga supaya tidak terpesong.
Kalian sangat2 hebat!

Aku tak kuat sebab aku bersendirian, aku akui itu, bila aku bersendirian, sangat susah nak menjaga hati., Bukan tak ada kawan, tapi kadang-kadang aku yang memilih untuk bersendirian.Why? entahla...

Aku rindu kehidupan masa di matrik dulu. Aku ada sahabat-sahabat yang aku kira sangat selesa dengan mereka.  Tidur, study, solat, qiyam, puasa...semuanya bersama-sama. terasa sangat kuat! itulah kali pertama aku kira aku sangat seronok berukhwah.

Tapi semuanya berubah di Gombak. Bukan salah sesiapa. Semua ada haluan masing-masing, masa untuk bersama jadi terbatas. Dan sekarang, inilah akibatnya... aku semakin lemah.. aku rindu  punya sahabat seperti dulu....sefikrah, sehati sejiwa...ukhwah semuanya kerana Dia...

Ya Allah, hati aku sangat-sangat tak kuat. Mudah sangat2 aku terjatuh, dan kadang2 aku rasa seperti seorang hipokrit!

Memang hipokrit...

2 comments:

رقية بنت محمد يوسف said...

Ainul,kuat ya...rokiah faham apa yg ainul rasa....Maafkan rokiah slalu x dak masa ainul memerlukan kami...

Cik Cumi said...

terima kasih....
tak ada apa yang perlu diminta maaf sebenarnya...=)

rokiah kena be strong jugak..

yang dah jadi, biarkan jadi..
kita pandang ke depan!!