Monday, November 22, 2010

Manfaatkan cuti

Bismillahirrahmanirrahim..

Cuti dah bermula. Hari ni, rutinku bermula seperti biasa, sama seperti cuti-cuti yang sebelumnya. Pagi, aku akan berada di rumah bersendirian, sehinggalah petang, emakku terchenta akan pulang dari kerja. Bayangkan betapa lama tempoh aku bersendirian.huhu...

Tapi takpelah..banyak benad bermanfaat yang boleh diisi ainul salasiah!!

Sebenarnya banyak je benda yang aku tengah berkira-kira nak buat. Nak cuba masak tu, nak cuba buat ni, nak bawak tuuut pegi sana, pegi sini, nak tulih tu, nak baca ni, nak review tu...haa..apa lagi?? Nak bersenam..ngee.... Semua nak buat. Tapi bila sorang-sorang ni, adoyai..susah betul nak buat. Banyak betul godaannye. Shuhh!! kau syaitan!! (hoho....akhirnya syaitan dipersalahkan!)

Pagi-pagi ni, aku sempat tengok Tanyalah Ustaz. Alhamdulillah sangat2, tajuknya betul-betul kena dengan aku. "Terapi Jiwa". Wah!! Sangat best! Ustaz mengupas fadhilat zikir dengan terperinci berdasarkan hadis2 Rasulullah SAW tentang kelebihan zikir yang amat mengujakan hati! Allahu Akbar. Betapa Allah menyayangi kita, dan memberi kita peluang untuk meraih redha dan syurgaNya walaupun kit ni banyak buat dosa dan maksiat. Huwa Arrahiim...

Ok. Dah tak rasa nak menulis dah. Tamat.

1 comment:

Jamilah Mohd Norddin said...

Assalamualaikum, Ainul..

Rindunya nak baca tulisan kamu... Terima kasih akhirnya kamu menulis juga..

=]

=)

:-)

Haha, smile banyak-banyak sebab suka... Saya dah kebosanan tak buat apa kat umah. Pagi sampai malam main tenet. hehe.