Tuesday, September 14, 2010

Kembali Berjuang

Bismillahirrahmanirrahim

Alhamdulillah..Alhamdulillah...Alhamdulillah..

Sampai jugak ke UIA dengan ramainya orang naik tren. Semuanya nak balik ke universiti, kerja, rumah dll. Ha..sedikit perkongsian, masa tengah tunggu tren datang tadi, aku berpeluang tengok Electric Train Service (ETS) secara direct. Lawa sikit berbanding tren biasa, kerusi dia cantik ada bunga2, pintunya automatik, (bukan macam tren biasa yang gunakan pintu yang berat..huhu).. nampak lebih ekslusif gitu.. Dan sebagai penumpang KTMB yang tegar, aku nak jugak naik ETS tu sekali. ngee... Masalahnya, tren tu dai Ipoh-KL-Ipoh je.. dan mahal plak tu.huhu...tapi takpela cepat sikit kan...takpe2..tunggu kau ETS...

Sampai Mahalah Ruqayah dalam 6.45 ptg. Dengan semangatnya, bukak pintu bilik, dan "tick" aku tekan lampu bilik. Dan ...gelap... tiada satu cahaya pun. Huhu..Tahulah aku, tak da letric kat blok aku tu. Bergelap la aku..
Nak dipendekkan cerita, masa nak ambik wudhuk untuk Solat Isyak (kat water cooler..takut nak gi toilet..hehe), Jumpa 2 orang sister ni, dia nak report kat Pak Guard. maka aku pun berkata:
 "haa...bagus2..pegilah report..saya tunggu."
Bukan nak pergi sekali,ngehngehngeh..

Dengan kuasa Allah, dan bantuan Pak Guard tu, dalam masa5 minit pastu, maka tereang benderanglah bilik aku, dipenuhi cahaya!!! Yey!! Alhamdulillah..

Ok. Habis.

Sekarang,

-tinggal 5 hari je lagi nak buat assignment.
-tinggal lagi 5 hari je lagi birthday k.husni...nak bagi ape ek? (k.husni nak apa?huhu...)
-tinggal lagi 6 hari nak exam Nahw.
-berapa hari lagi entah exam Jahili.
-dan 5 hari ni jagak nak kemaskini semua nota.

Boleh ke? Sempat ke? kuang2...

Dan hari Sabtu, ada ganti kelas "Leadership Skill" disebabkan tak buat masa bulan puasa. Jadi. kelas sabtu ni dari pukul 8-1 kot..huhu...lama giler..dah la tak best sangat kelasnyer...

Sabor jela..
Ainul..kamu kena biasakan diri campur dengan macam2 orang..faham ragam orang..!! Chayok!!

No comments: