Monday, September 6, 2010

Sangat terkesan dengan ni..

Bismillahirrahmanirrahim..

Sungguh, hati orang yang suci sahaja yang dapat sentuh hati-hati yang lain.. Kata pena seorang Umairah Shafei selalu mengusik hati kecilku. Selalu sangat. Dan ianya akan berakhir dengan tangisan!! Betapa jauhnya aku dari Dia!..

Aku quote sebahagian post Umairah. Boleh baca penuh di sini. Moga-moga kalian juga mendapat sesuatu..

Mulanya, ada rasa kecewa dan putus asa. Saya sangat sedih merenung hakikat saya lebih mendahulukan urusan dunia berbanding urusan akhirat. Menyuburkan cinta dunia dalam hati berbanding cinta akhirat. Saya rasa down yang amat, terutama minggu terakhir sebelum bercuti. Saya tidak dapat rasa zuuq beribadah seperti malam-malam pertama dalam Ramadhan. Perkara semudah menangis pun tidak mampu. Rasanya, ibadah malam juga hanya terisi dengan kantuk dan lelah. Sangat menyeksakan. Susah sekali mencuci hati pada waktu-waktu ini. Saya tak tahu sebab dan puncanya. Hati saya rasa sangat letih. Saya sangat penat melawan rasa “tak semangat” itu. Mahu saja putus asa. Rasa mahu pulang segera.

Itu dia..bagaimana dengan aku? Allahu Rabbi...

2 comments:

Jamilah Mohd Norddin said...

Salam Ainul...

Tulisan Umy disampaikan dari hati maka ia terus menusuk dalam hati juga...

=)

Cik Cumi said...

waalaikummussalam jamilah..

betul tu..setuju..
actually, tulisan jamilah pon sama..betul..seyes tak tipu...

smoga terus istiqamah dalam penulisan ni...jgn ptus asa..

kami tunggu..