Saturday, April 11, 2009

MIKHAIL..~


MIKHAIL-RAMLEE AWANG MURSHID

Bismillah walhamdulillah..

Baru habis baca buku ni. Sebut betul-betul yer..Mik..khail dan sebutan 'kha' ditebalkan.. Cuba sebut sekali..haa...pandai!! (^_^)

Buku ni best sangat dan begitu mengujakan! Sangat thriller. Mengisahkan seorang lelaki, Mikhail yang seolah-olah diprogram@di'brainwash' oleh Uncle Dick untuk menjadi seorang pembunuh nekad yang begitu proesional. Sejak kecil dia diasuh untuk membidik, dan juga menjadi seorang yang sangat pendendam! Semua perkara yang dikatakan oleh Uncle Dick dipercayainya. Dia ingi membuuh semua orang yang membuuh ahli keluarganya!
Tapi adakah semuanya benar?

Dalam masa yang sama, Mikhail mengalami penyakit paranormal. Dia tidak boleh melihat cahaya yang begitu terang dan menusuk matanya. Dia akan automatik tak sedar dan mengembara ke alam lain yang dia sendiri pon tidak tahu. Adakah semua yang muncul di alam itu benar? Siapakah Tahir yang selalu bermain-main di fikirannya? Dan Mahmud?


Waktu mula-mula baca tu memang hati ni asyik meneka siapakah pembunuh bagi yang ini..dan yang ini..ternyata telahan aku semuanya salah. Teknik pembunuhan yang sangat kejam membuatkan cerita lebih menarik dan mengujakan. Dan tambah menarik, apabila semua mangsa ditinggalkan dengan 'signature killer' iaitu sekeping not 1USD$ menunjukkan semua pembunuh adalah pembunuh yang sama.

Dan aku mendapati diri ini sebenarnya seorang yang penakut!huhu...

Belilah buku nie!!!best! kalau nak pinjam pon boleh..

Wallahua'lam..

No comments: