Friday, April 17, 2009

TOM TOM BAK vs PILDACIL

Bismillah walhamdulillah..

Hati ini tertarik melihat dua kanak2 yag seronok berada di pentas menghiburkan penooton. Tapi kedua-dua orang kanak-kanak ini banyak bezanya. Seorang berjilbab dan seorang tidak. Seorang menyanyi dengan lagak yang menarik, dan seorang lagi bercceramah agama...sampaikan juri dan penonton turut menangis..dan paling besar bezanya, satu di Malaysia..dan satu lagi di Indonesia.

TOM TOM BAK di Malaysia..



-youtube-

Lihat pula di Indonesia..rancangan bertajuk Pildacil..PEMILIHAN DAI KECIL.





Cuba anda lihat dan tafsir kedua-dua video ini dengan mata hati anda.Adakah anak anda nanti akan menjadi seperti kanak-kanakyang pertama atau kedua? Nah, lihatlah perbezaannya... mengapa di Malaysia tidak dianjurkan rancangan realiti bercirikan islam seperti ini? bukankah lebih elok dan berfaedah.Anak-anak juga didedahkan dengan alunan ayat al-Quran yang merdu dan hukum2 asas seperti adab berpakaian, adab tidur dll. Rancangan seperti ini juga dapat melahirkan anak2 yang berjiwa da'i dan salah satu cara berdakwah pada non-muslim.

Anda boleh lihat banyak lagi video adik2 yang menarik dan menginsafkan di youtube. just tulis Pildacil. Ada satu adik kecil, namanya Nadia. Beliau boleh menyampaikan ceramah dengan hatinya sehingga mampu menitiskan air mata para juri dan penonton...Sangat sukee.....
Lihatlah dan fikirkan..

Ku doakan semoga anak-anak kecil Malaysia juga berpeluang menjadi seperti mereka.
Amin..

Wallahua'lam..

No comments: