Friday, May 28, 2010

Rindukan sahabat





Aku sangat rindukan sahabat aku..


Sangat-sangat. Masa menjarakkan kami. Kesibukan dia yang teramat sangat juga menjarakkan kami. Aku semakin takut jika aku kehilangan dia. Bersahabat dengannya menjadikan aku seorang yang kuat, positif, yakin diri, pentingkan pandangan Allah, dan banyak lagi.


Semua masalh dia, dia ceritakan padaku. Begitu juga sebaliknya. Tiada yang lain, hanya pada dia aku ceritakan. Tidak juga kepada ibu bapaku. Susah senang kami bersama. Orang kutuk, pandang serong, hina, semuanya kami bersama.Hanya Allah sebagai sandaran kami berdua dan tempat bergantung.


Tapi..


Sejak akhir-akhir ini, ku rasa jauuh sekali..sangat jauh...
Mungkin juga itu cuma perasaanku..
Dia semakin sibuk..susah sekali untuk membalas mesej dan emelku..
Perbualan kami juga tidak semesra dulu...
Adakah sebaik buka semester baru, aku akan kehilangan sahabatku ini...?


Aku redha Ya Allah, jika perpisahan yang akan aku hadapi...aku redha...
Aku tahu, semua ini adalah pinjaman dariMu, aku bersyukur dikurniakan sahabat sebaik dia...Kau pinjamkan dia sebagai teman di kala aku susah dan senang..Kau jadikan dia wasilah aku lebih dekat denganMu.. Terima kasih Ya Allah...


Rahmati dia dimaan dia berada..Pelihara dia dari melakukan perkara kejahatan.lindungi dia..berkatilah hidupnya.. Semoga ukhuwah kami dirahmatiMu..


 Sanah Helwah ya Ukhti... yang akan menyambut hari lahirnya pada 1 JUN 2010.. 

No comments: