Thursday, June 3, 2010

ALANGKAH INDAHNYA

Bismillahirrahmanirrahim






Satu cerita.


Semalam pergi teman mak dengar ceramah mengenai ZHULIAN MARKETING. Mak 'terpaksa' dengar sebab dah terlanjur menjadi ahli. Mak aku bukanlah otak bisnes, tapi entah amcam mana, bole termasuk. Pendapat aku, mungkin mak dipaksa masuk, dan memandangkan mak aku ni jenis baik hatinya, maka senanglah orang tu pujuk mak aku.


Itu bukan isunya. Apa yang aku ingin cerita adalah mengenai semangat yang dipunyai oleh 'mereka'. Tahukah kalian siapa 'mereka'?


'Mereka' maksudku di sini adalah kakak-kakak dan makcik-makcik yang sangat berbakat dan petah dalam bercakap, dan hebat dalam mempromosikan barang-barang jualan mereka. Sesiapa yang mendengar, mesti rasa nak beli, rasa nak join, rasa nak try. SSemua diceritakannya, Kebaikan produ, kelebiha, cara makan, simptom, kesan, dan testimoni. Sangat Hebat! Betapa mereka bersungguh-sungguh mempromosikan barang2.


Aku cuma terfikir, alangkah indahnya, jika semangat itu yang ada pada semua umat Islam, yang hebat dan petah dalam mempromosikan ajaran Islam yang indah pada semua orang yang menagih jalan hidup yang benar.oh...sudah tentu Islam berkembang dengan cepat sekali pada non-Muslim.


hmm...angan2 dan khayalankah??


p/s: i'm wondering why the programs start with singing a song and they show 'satanic symbol'!! and not with al-Fatihah, becoz all of them is Muslim..huhu..so sad..

2 comments:

zool said...

nak jadi marketing memang kena pandai bercakap.. baru boleh laku barangnya

Cik Cumi said...

yer betul..nak berniaga kena manis mulut, pandai cari peluang, pandai promote...

jangan salah faham zool, saya maksudkan jika 'semangat promosi barang' itu ada pada semua umat Islam, alangkah indahnya....
pasti Islam tersebar dengan cepat...