Thursday, June 17, 2010

HANG PUN AKAN KENA!

Bismillahirrahmanirrahim..






Minggu ni ada sesuatu yang berlaku, membuatkan aku lebih banyak terfikir mengenainya. Boleh kata setiap hari, aku dapat mesej KEMATIAN.Dan boleh aku katakan, semuanya secara tiba-tiba. Bukannya mempunyai sakit. inilah tanda akhir zaman. Ada aku terbaca di majalah Solusi(if tak silap), kematian secara tiba-tiba ini memang banyak berlaku sekarang, dan lebih berisiko kepada orang lelaki.




ALFATIHAH buat allahyarham/allahyarhamah. Moga mereka ditempatkan di kalangan orang-orang yang Allah kasihi.


Isnin -Ustaz Hassan Shukri


Selasa- Abang kepada K.Nabilah (isteri Ustaz Hafiz)


Rabu- Sahabat dari Terengganu. ex-PJ.


Hari ni - ???


Jujur katakan, aku sangat takut jika aku mati tiba-tiba, lebih-lebih lagi pada masa sekarang. Aku sangatlah tidak bersedia. Banyak lagi amalku yang perlu diperbetul, yang perlu ditambah, dan tidak kurang juga yang perlu diganti. Aku sangat takut apabila memikirkan akan mengadap Tuhanku dengan amal yang sedikit, culas dan sebagainya. 


Solatku yang masih mengejar kekhusyukan. dan kadang-kadang aku terbabs sedikit masa kerjakannya. Kadang-kadang awal, kdg lambat..


Ibadah sunat ku tidaklah sebanyak mana..Masih boleh dihitung dengan jari..


Aku tidk buat sehabis baik lagi untuk ibu-bapaku..adik-adikku..


Adakah aku ikhlas dalam smua amalku?


Adakah auratku semua ditutup? Aku sudah cuba sedaya upaya, tapi mungkin juga kadang2 aku tidak menepati piawaian menutup aurat itu..


Bgaimana pula hubunganku dengan manusia lain? sahabat2. adakah aku membuatkan kalian tersinggung, dan tidak selesa?


Dan, aku juga tidak menyumbang sesuatu untuk agamaku..Apa yang akan aku tunjukkan pada Rabbku nanti?


Ya Allah, aku mohon hidayahMu dan rahmatMu disegenap ruang hidupku.Matikanlah aku dalam keadaan kematian yang baik.Amiin.


Wallahu a'lam.


KEMATIAAN ITU PASTI MENJENGAH KAMU!


When will a dependence racket the young cathedral?

1 comment:

Mario said...

betul tu...adoi...aku pun takut jugak arr...