Friday, June 4, 2010

YAHUDI di TV3





Bismillahirrahmanirrahim..


Pagi tadi aku berkesempatan menonton rancangan MHI. Pada hari ini diacarakan oleh Ahmad Fedtri Yahya dan Wardina Safiyyah.


Aku sangat tertarik dengan isu yang dibincangkan. Pasal Yahudi. Pasal tanah haram Israel. Semuanya dikupas dengan baik oleh Ustaz Zahazan. Tapi aku tidak puas hati sedikit sebab masa diskusi hanyalah sekitar 15 minit.


YAHUDI DI NEGARA MEREKA


-Taukah anda, orang yahudi amat menekankan 2 benda dalam negara mereka. 2 perkara ini  sering diiklankan dan dibudayakan oleh masyarakat mereka di sana, iaitu, MAKANAN dan PENDIDIKAN.


KENAPA MAKANAN DAN PENDIDIKAN


 Mereka tahu, jumlah mereka sedikit berbanding umat Islam, jadi mereka amat menjaga perihal makanan bagi menjamin kesihatan dan panjang umur.Mereka akan memastikan makanan mereka yang berkhasiat dan berkualiti sahaja. Dan begitu juga dengan  pendidikan, sejak dari dalam kandungan lagi, mereka sudah mendidik anak mereka. Mereka perdengarkan  musik dalam pelbagai bahasa kepada anak mereka. Tidak kurang juga si ibu yang disuruh melakukan latihan matematik semasa mengandung. Mereka bercita-cita untuk melahirkan anak-anak minda kelas pertama dan "world class leader'. Begitu sekali usaha mereka untuk ke depan dan mendepani musuh, tetapi kita??


Anak-anak Yahudi juga telah didoktrin dengan pembunuhan, kekejaman sejak kecil lagi. Sebagai contoh, latiha matematik mereka seperti:


Daniel telah membunuh 5 orang Palestin setiap minggu. Berapakah orang Palestin yang telah dibunuh Daniel dalam 2 bulan?




Lihat! Betapa mereka serius dan bersungguh-sungguh membentuk anak mereka memusuhi Islam dan Palestin.
Kita pula dilenakan dengan kemewahan dunia, hiburan melampau, dan penyerangan terhadap pemikiran yang begiu halus sekali perancangannya. 


Ayuh! Bangkit semua! Kita, umat Islam boleh menang jika berpadu tenaga, bahu-membahu menegakkan keadilan. 


-Mana-mana yang sedang belajar, belajarlah bersungguh-sungguh, dan jadi pakar di bidang tersebut.


-Mana-mana yang sedang bekerja, usahalah umtuk mantapkan ekonomi Islam.


-Jangan pandang sebelah mata pada isu boikot barangan Yahudi, kerana kesannya amat besar pada mereka. 'Kita munkin akan susah jika kita boikot barangan mereka, tetapi yang pasti, kita tidak akan mati'


-Fikir perkara dan isu yang lebih besar, dan bukan besar-besarkan isu yang cabang/kecil.


-Kuatkan tarbiyah diri, rohani, mantapkan keluarga dengan fahaman Islam yang mantap.


-Didiklah anak-anak anda dengan didikan agama yang sebenar-benarnya, bukan teori semata.


-Yakinlah, Islam pasti akan menang. Ingat, dunia tidak akan kiamat selagimana kemenangan tidak berada di tangan umat Islam.


Moga benar-benar belaka, Wallahu a'lam.. 

No comments: